Om att boka MADAROARNA

 
 

Viktigt att tänka på!

För att du ska få en lyckad och oförglömlig kväll tillsammans med MADAROARNA är det viktigt att det praktiska fungerar. Här är några saker att hålla reda på:

  • Synlighet - För att publiken ska få ut det mesta av oss är det så klart oerhört viktigt att vi är placerade så att vi syns bra. Vi behöver en yta på minst 2 x 4 meter för att kunna genomföra vår show, och mer om vi har ljudanläggning med oss. Finns scen utnyttjar vi givetvis den.

  • Hörbarhet - Publiken måste höra oss bra. Därför tillkommer det i större sällskap alltid kostnader för ljudteknik, vilket självklart offereras i samband med bokningsförfrågan.

  • Avstånd - Vi uppskattar att ha publiken nära oss. Därför kan vi inte ha exempelvis buffébord eller liknande mellan oss och åskådarna.

  • Störningar - Publiken bör inte äta medan spexet pågår. Däremot brukar det passa utmärkt att vi uppträder mellan huvudrätt och dessert/kaffe, eller strax innan borden bryts.

  • Kontaktperson - Vi måste ha namn och telefonnummer till en kontaktperson som möter oss när vi anländer och som därefter finns tillgänglig under kvällen.

  • Loge - Vi behöver ett utrymme där vi kan byta om och förvara våra saker. Ett litet rum eller någon sorts "skrubb" duger gott.

  • Dryck - Vi är mycket tacksamma om vi kan få en kanna kranvatten och tre glas på scenen.

  • Väntan - Vid lång väntan (som t ex mellan soundcheck och uppträde) uppskattar vi alltid någon lättare förtäring och kanske lite kaffe eller te i logen. Var snäll och glöm i så fall inte bort vår ljudtekniker - han arbetar hårt för att ni ska kunna se och höra oss så bra som det bara är möjligt.
 
 

Om bokningsförfrågan

Lättast skickar du oss en bokningsförfrågan via formuläret på hemsidan. Formuläret hittar du här >>

Du kan också boka oss per telefon eller per e-post. I så fall är det bra om du har följande uppgifter till hands för att vi ska kunna behandla din förfrågan så snabbt och smidigt som möjligt:

  • Datum och ungefärlig tid för spexets början
  • Ort och lokaltyp
  • Antal personer i publiken
  • Typ av spex (privat fest, företagsevenemang etc.)

Ovanstående uppgifter behövs för att kunna avgöra tillgänglighet, eventuellt behov av ljud- och ljusteknik med mera. Vi har all nödvändig utrustning och tillgång till proffessionell ljudtekniker om så krävs.

 
 

Vad händer när jag bokat er?

När du har skickat in en bokningsförfrågan kommer du snarast (normalt inom ett dygn) att få en bekräftelse på att vi tagit emot din förfrågan. Därefter sker följande:

  1. Vi undersöker om vi är tillgängliga och preliminärbokar den önskade dagen. Principen först till kvarn tillämpas om flera förfrågningar kommer in gällande samma tidpunkt.

  2. Vi går igenom förutsättningarna för det önskade spexet baserat på din bokningsförfrågan. Vi räknar fram ett pris och lämnar ett kostnadsförslag till dig. Det kan ta upp till en vecka innan vi har räknat klart, men vi hör av oss så fort vi kan.

  3. När du godkänt kostnadsförslaget bokas spexet. Du får en utförlig sammanställning över det vi kommit överens om i form av en bokningsbekräftelse.

  4. Tillsammans med bokningsbekräftelsen får du ibland ett frågeformulär med plats för fakta om den eller det spexet ska handla om - det är alltså dessa uppgifter som ligger till grund för ditt specialskrivna spex. Fyll i så mycket du kan; snåla inte med de roliga, pinsamma eller känslosamma detaljerna!

  5. Några dagar före spexet hör vi av oss till den som angivits som kontaktperson för att stämma av att allt kan genomföras som planerat. Om inga sista-minutenändringar behöver göras ses vi på utsatt tid. Mycket nöje!
 

MADAROARNA HB  ¤  Smedjeryd 2277 B  ¤  28491 Perstorp  ¤  info@madaroarna.se

© MADAROARNA 2014